קיד עם עתיד בבריאות

קיד עם עתיד בבריאות

סיפור הפרויקט

אחד הפרויקטים הוותיקים של העמותה שכבר הספיק לסחוף אחריו מאות ילדים ובני נוער. קיד עם עתיד יחד עם החברה העירונית אשקלון בפרויקט מיוחד שמטרתו לעודד תלמידים להכין מזון ביתי באמצעים פשוטים תוך השוואת הרכיבים והערכים התזונתיים.

הפרויקט נולד בעקבות סיפורה הכואב של ילדה בת 15 ובמטרה למנוע מקרים דומים בעתיד. הנערה שלא אהבה את גופה והחלה “בדיאטה” שכללה הרעבה עצמית. לאחר תקופה של סבל ממושך היא הרגישה שהיא לא יכולה לשאת יותר את הכאב ובסופו של דבר החליטה לשים קץ לחייה והתאבדה.

מוטו הפרויקט הוא ״נפש בריאה בגוף בריא״ וזהו פרויקט שעובד במסגרת רב שנתית והוליסטית וכולל בו תחומי הסברה שונים כגון: תזונה נכונה, אורח חיים בריא, דימוי גוף חיובי, היגיינה וחשיבותה של פעילות גופנית.

התוכנית מתבססת על 3 דרכי פעולה מרכזיות:

הראשונה, הכשרת נאמני בריאות, קבוצה נבחרת של בני נוער שמקיימת לאורך השנה מפגשים עם צוות המומחים של האגודה לבריאות הציבור. במסגרת המפגשים עוברים התלמידים הכשרה מקצועית והופכים לשגרירים של התוכנית עבור שאר התלמידים ובשלב השני עבור משפחותיהם והקהילות בהם הם נמצאים.

השנייה, העצמת התלמידים באמצעות ביצוע הרפיה, תוך העברת מסרים של העצמה אישית במטרה להגביר את האמונה של כל ילד בהצלחתו וביכולת האישית שלו באשר הוא.

השלישית, קיום סדנאות רלוונטיות להטמעת התוכנית.

"מכשולים הם הדברים המפחידים
שאתה רואה כשאתה מוריד את העיניים מהמטרה שלך"

הנרי פורד

מהו הפרויקט

זהו פרויקט שפועל להנחיל את האמרה "נפש בריאה בגוף בריא" בקרב תלמידות ותלמידים צעירים, מתוך אמונה ש"כל אחד יכול-כל אחד מצליח".
הפרויקט פועל בבתי הספר כתוכנית רב שנתית והוליסטית: הסברה בנושאי אורח חיים בריא, תזונה נכונה, דימוי גוף, היגיינה וחשיבות הפעילות הגופנית,
בעצם כל מה שצריך על מנת לשמור על גוף בריא! יצירת סביבה המקדמת את כל הנ"ל ומעודדת דימוי גוף והערכה עצמית חיוביים בקרב הילדים.
הטמעתם של הרגלי חיים בריאים תוך לקיחת אחריות על גופם ובריאותם בגיל צעיר, ולהתמיד בהם גם כאנשים בוגרים.

התכנית מתבססת על 3 דרכי פעולה

נאמני בריאות 'כל אחד יכול – כל אחד מצליח' תכנית שנתית לקידום אורח חיים פעיל ובריא בבתי ספר רכישת הרגלי חיים בריאים הינו תהליך מתמשך שתחילתו בגיל צעיר. יצירת סביבה מקדמת בריאות, המעודדת בניית דימוי והערכה עצמית חיוביים בקרב הילדים, מאפשרת להם לרכוש הרגלי חיים בריאים תוך לקיחת אחריות על גופם ובריאותם בגיל צעיר, ולהתמיד בהם גם כאנשים בוגרים. על מנת ליישם תפיסת עולם זו פותחה תכנית ייחודית – 'מנהיגים למען אורח חיים בריא'. מטרתה העיקרית של התוכנית הינה בנייה וחיזוק דימוי עצמי חיובי בקרב ילדים ובני נוער, אשר תוביל להגברת המודעות הבריאותית, האישית והחברתית, ולשיפור היכולת לקחת אחריות, ליזום ולעודד קיום אורח חיים בריא.

התוכנית מתבססת על 4 דרכי פעולה:
1.הכשרת נאמני בריאות: קבוצה נבחרת של תלמידים מהשכבות הבוגרות הנפגשת לאורך השנה עם צוות המומחים של האגודה לבריאות הציבור. הנאמנים עוברים הכשרה מקצועית בהתאם לתוכנית וכסוכני שינוי להעברת התוכנית לשאר התלמידים.
2. העצמת תלמידים באמצעות ביצוע הרפיה תוך העברת מסרים של העצמה אישית ומסרים מקדמים בתחום הבריאות, במטרה להגביר את האמונה של כל ילד בהצלחתו וביכולות האישיות שלו באשר הוא.
3. הפיכת נאמני הבריאות והתלמידים לסוכני שינוי בקרב הוריהם וקהילותיהם, במטרה ליצור שינוי ומעורבות קהילתית וחוץ בית ספרית.
4. סדנאות להטמעת התוכנית.

תאריך התחלת פעילות

2013 וותק – 7 שנים

כמות משתתפים

כ-100 בני נוער
ו-100 תלמידי יסודי

גילאים

תלמידי חטיבה ותיכון (כיתות ז' – י"ב)
תלמידי יסודי (כיתות ג'-ו')

הקיף פעילות

ראשון – חמישי

ימי פעילות

חמישה ימים בשבוע

ערכי\מטרות הפרויקט

 עידוד התלמידים להכנת מזון ביתי באמצעים פשוטים ובקלות
 השוואת הרכיבים והערכים התזונתיים של חומוס תעשייתי מול חומוס ביתי
 העלאת המודעות לארוחת עשר בריאה ומזינה בביה"ס
 חשיפת התלמידים למגוון ממרחים מזינים ובריאים שניתן לשלב בכריך
 היכרות עם משפחת הקטניות, שעשירה בחלבון ובפחמימה מורכבת

הפרויקט כולל

תכנים ופעילויות חווייתיות בנושאים שונים: תזונה נבונה, סימון תזונתי וקניה חכמה, פעילות גופנית, דימוי עצמי, ניהול זמן ועוד.
במהלך ההכשרה יוצרים מנהיגי הבריאות כלים שיסייעו להם בתפקידם כסוכני שינוי וישמשו להעברת התכנים לשאר התלמידים ולהטמעת אורח חיים בריא בביה"ס ובקהילה.

אנו מאמינים כי בניית תפישה עצמית חיובית תסייע לתלמידים להיות שלמים, בריאים ומאושרים יותר ולהגיע להישגים גבוהים בתחומי החיים השונים, כך יהפכו למבוגרים בעלי תחושת ערך עצמי גבוה ויהוו חלק חיובי בחברה.

גורמים מעורבים

שאלה ? עזרה ? תמיד פה בשבילך, משאירים פרטים ואנחנו חוזרים אליך

"אני מאמין גדול במזל,
ושמתי לב שככל שאני עובד קשה יותר, יש לי יותר מזל"

תומס ג'פרסון